Hyundai IONIQ
Nové modelové rady tvoria varianty IONIQ Hybrid, ktorý kombinuje spaľovaciu jednotku s elektromotorom, IONIQ Elektric s čisto elektrickým pohonom s nulovými emisiami a dojazdom až 280 km, poslednou variantou je IONIQ Plug-in, ktorý je možné dobiť z externého zdroja a ponúkne dojazd až 50 km iba na elektrický pohon.
1. Predná maska
– Hybrid, ten od elektrickej verzie spoznáte vďaka výraznejšej mriežkovej šesťuholníkovej prednej maske s aktívnymi vzduchovými klapkami, ktoré svojím otváraním a zatváraním vylepšujú aerodynamiku vozidla. Naopak čisto elektrická varianta má prednú masku úplne plnú.
2. Pohonné jednotky
– IONIQ hybrid poháňa nový zážihový štvorvalec Kappa 1,6 GDI s priamym vstrekovaním a výkonom 77 kW 105 k a krútiacim momentom 147 Nm so šesťstupňovou dvoj spojkovou prevodovkou DCT. Elektromotor poskytuje výkon 32 kW a maximálny krútiaci moment je 170 Nm, ten je napojený na akumulátory Li-Pol s kapacitou 1,56 kWh.
3. Batožinový priestor
– Veľkorysý je aj batožinový priestor s objemom 443 litrov, po sklopení zadných sedačiek je až 1505 litrov.
4. Užitočné funkcie
– Stráženie mŕtveho uhla je pri zapnutej smerovke doplnené zvukovým signálom. Ďalšou funkciou je bezdrôtové, indukčné dobíjanie telefónu. Vozidlu nechýba autonómne brzdenie AEB s funkciou rozpoznávania chodcov a adaptívny tempomat. Na veľkom farebnom displeji možno počas jazdy sledovať, aký pohon je práve v danú chvíľu využívaný. Možno tak v reálnom čase sledovať prenosy energií a tiež či zrovna nedochádza k spätnému dobíjaniu batérií vďaka využitiu kinetickej energie hybridným systémom.
5. Záruka, cena a použitie